Gdy nie działa Internet

Gdy nie działa Internet

Gdy pomimo prawidłowo opłaconego abonamentu, sieć Internet nie działa w Twoim komputerze, zanim skontaktujesz się z nami, sprawdź kilka istotnych rzeczy

  • czy Terminal abonencki („antena”) skierowany jest w stronę naszych stacji bazowych i czy stacja bazowa nie jest przesłonięta (np. drzewem, nowowybudowanym budynkiem itp.),
  • czy wszystkie wtyczki są prawidłowo podłączone,
  • czy kable od instalacji internetowej nie są uszkodzone (np. pozaginane/przygniecione, przetarte, przegryzione przez zwierzęta),
  • czy połączenie sieciowe używane przez system Windows (Linux/Mac) do komunikacji jest włączone,
  • czy ustawienia adresu IP i serwerów DNS w połączeniu sieciowym są prawidłowo wpisane,
  • czy dostępu do Internetu nie blokuje nieprawidłowo skonfigurowany program antywirusowy, firewall lub inna aplikacja.

W zależności od typu instalacji, za pośrednictwem której Twój komputer/router jest podłączony do sieci Internet, możesz sprawdzić jeszcze kilka dodatkowych elementów:

  • jeśli w instalacji jest zasilacz zasilający Terminal abonencki (urządzenie nadawczo-odbiorcze, „antena”) lub inny osprzęt sieciowy (router WiFi, switch, terminal ONT), należy sprawdzić, czy zasilacz funkcjonuje – prosto mówiąc - wpięty do gniazdka 230V zasilacz powinien być lekko ciepły,
  • zasilacz/zasilacze, o którym mowa wyżej, należy na kilkanaście sekund wyłączyć z prądu, po czym włączyć ponownie – po tej czynności urządzenie powinno samoczynnie po 2-4 minutach nawiązać połączenie i rozpocząć prawidłową pracę,
  • jeśli w gospodarstwie domowym do Internetu podłączonych jest więcej komputerów czy smartfonów, należy sprawdzić czy problem występuje na wszystkich urządzeniach, czy dotyczy tylko jednego,
  • czy na Terminalu abonenckim („antenie”)  posiadającym diody sygnalizujące pracę należy sprawdzić, czy diody te nadal świecą.
  • Zgłaszanie awarii

UWAGA!
Każde zgłoszenie usterki powinno zawierać imię, nazwisko oraz adres osoby, na którą jest zawarta umowa, numer Abonenta (jest wyszczególniony na umowie), opis problemu oraz informację jak długo dany problem występuje. Zgłoszenia anonimowe lub zawierające niepełne dane mogą uniemożliwić nam zidentyfikowanie abonenta, a tym samym określenie występującego problemu.

Przy zgłoszeniu niskich prędkości transmisji w Internecie, prosimy dołączyć wyniki z testera prędkości umieszczonego pod adresem http://www.speedtest.net testy wykonujemy komputerem podłączonym tylko kablem LAN bezpośrednio do gniazdka (portu) LAN naszego Terminala abonenckiego.

Zgłoszenia telefoniczne przyjmowane są w godzinach pracy biura obsługi klienta. Zgłoszenia poprzez e-mail i SMS przyjmowane są całodobowo.

Aby zgłosić usterkę, skontaktuj się z nami:

Wyślij SMS na numer 602 845 307

Z przyczyn technicznych (np. awaria rozległa lub niemożność szybkiej identyfikacji problemu), zastrzegamy sobie nie odpowiadać indywidualnie na przysłane wiadomości. O statusie zgłoszonej usterki można dowiedzieć się telefonicznie lub osobiście. Zgłoszenie SMS nie jest jednoznaczne z zamówieniem serwisu. Nie ma również możliwości zamówienia serwisu poprzez SMS. Aby zamówić serwis należy kontaktować się z naszym Biurem telefonicznie w godzinach pracy biura – 52 552 46 12

Zadzwoń pod numer 52 552 46 12

Zgłoszenia telefoniczne odbierane są w godzinach pracy Biura Obsługi Klienta (dni robocze, poniedziałek-piątek, godz. 10:00 – 18.00). Podczas kontaktu telefonicznego zalecanym jest, aby mieć możliwość korzystania z komputera w trakcie rozmowy z operatorem.

Wyślij e-mail na adres serwis@net-mark.eu

Podobnie, jak podczas kontaktu sms-owego, proszę pamiętać o podaniu dokładnych danych, dzięki którym będziemy mogli Państwa zidentyfikować. Odpowiedzi na kontakt poprzez e-mail wysyłamy dopiero po zidentyfikowaniu ewentualnego problemu (ze względu na weekend lub godziny nocne, czas reakcji może się odpowiednio wydłużyć). Zgłoszenie e-mail nie jest jednoznaczne z zamówieniem serwisu. Nie ma również możliwości zamówienia serwisu poprzez e-mail.